Bedrijfsadministraties

Elk bedrijf in Nederland die economisch actief is moet een administratie bijhouden en bewaren. U kan dit zelf doen of het uitbesteden aan een accountant of administratiekantoor. Voor zowel het volledig uitbesteden van uw zakelijke administratie als voor de controle van de door u verwerkte administratie bent u bij ons aan het juiste adres. Dit is niet alleen omdat uzelf dan onbezorgd kan ondernemen. Door onze ouderwetse benadering van financiële administraties in combinatie met moderne hard- en software stellen ons in staat om op korte termijn adequate en reële cijfers te presenteren voor bijvoorbeeld een financieringsaanvraag. 

Samen met u kijken we naar de behoefte wat betreft onze dienstverlening. Hierdoor gaan de administratieve processen altijd zo productief mogelijk. Het uitbesteden van uw financiële administratie geeft u rust en zekerheid, zowel zakelijk als privé. Daarbij moet u wel kunnen vertrouwen op de vakkennis en adviezen van uw accountant of boekhouder. Deze moet persoonlijk betrokken en professioneel zijn, maar zeker ook betaalbaar.

De Bedrijfsadministratie

  • Inboeken van de administratie;
  • Berekenen en aangifte periodieke omzetbelasting;
  • Sorteren van de administratie;
  • Crediteurenbeheer;
  • Debiteurenbeheer;
  • Factureren.

Controle boekhouding

Voor cliënten die zelf de bedrijfsadministratie willen inboeken bieden wij een controlerende en adviserende rol. Hierbij maakt de cliënt gebruik van een online boekhoudprogramma, waardoor wij ook op afstand kunnen controleren. Er zijn hiervoor een groot aantal programma's te vinden waaronder het online boekhoudprogramma van E-boekhouden. Wij kunnen dan indien cliënt dit wenst op afstand de boekingen controleren zodat eventuele fouten tijdig kunnen worden opgemerkt, worden gecorrigeerd of doorgegeven aan cliënt ter correctie. Voor ZZP'ers die zelf hun administratie inboeken maar wel graag gebruik maakt van de diensten van een gespecialiseerd kantoor voor de controle van de geboekte administratie, opstellen van een jaarverslag en de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting hebben wij diverse mogelijkheden. Voor meer informatie hierover klik op de link hieronder " Aangifte inkomstenbelasting ZZP 'ers".

Jaarverslag en Jaarrekening

Als middelgrote of grote onderneming ben je in sommige gevallen volgens de wet verplicht om een jaarverslag te maken. Een jaarverslag is in het spraakgebruik een overzicht van wat er in het betreffende jaar in een organisatie is gebeurd, al dan niet met een financiële verantwoording. Wij maken echter ook voor onze cliënten met een "kleine" onderneming een jaarverslag, waarin nadere informatie wordt gegeven over de onderneming naast de financiële verantwoording. Na afsluiting van een boekjaar stellen wij het jaarverslag van uw organisatie samen waarin o.a. opgenomen de jaarrekening en fiscale positie van uw bedrijf en/of uw zelf.

De jaarrekening is het vertrekpunt, vanuit de jaarrekening kijken wij samen met u naar de mogelijkheden, kansen en denken samen met u na over de toekomst. Wij voorzien u van een passend bedrijfsadvies.  De jaarrekening wordt afgegeven met een verklaring en voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. De jaarrekening kan worden gebruikt voor de Kamer van Koophandel, de bank en de belastingdienst. Voor u, maar ook voor uw financiers is het van belang dat u beschikt over tijdige en betrouwbare informatie. Wij zijn op de hoogte van de meest recente regelgeving en zorgen samen met u, dat u hieraan voldoet.

Tussentijdse cijfers

Indien gewenst maken we periodiek, maandelijks of per kwartaal, tussentijdse cijfers op. Zo krijgt de cliënt tijdige informatie over de stand van zaken van zijn bedrijf en kan indien nodig maatregelen nemen voor bijvoorbeeld de verbetering van het resultaat. Het tussentijds overzicht betreft een resultaatoverzicht over de gewenste periode en wordt na controle van de administratie opgesteld.

Deponeren jaarrekening

Heeft u als rechtsvorm een Besloten Vennootschap, (BV) dan bent u verplicht om de jaarrekening te deponeren bij de Kamer van Koophandel waar u onder valt. Wij verzorgen dat geheel voor u. Over het algemeen betreft dit alleen maar de balans en de toelichting op de balans. 


Voor de verzorging van de gehele administratie en nodige belastingaangiften begint ons tarief met € 37,50 excl. 21% btw per maand voor al gevestigde bedrijven.